انواع آینه شمعدان سنتی

وسایل سنتی و دستساز همیشه طرفداران بی شماری داشته است. یکی از وسایل دستساز هنری که تعداد دوست داران چشم گیری دارد انواع آینه شمعدان سنتی می باشد. مخاطبان این مدل آینه شمعدان ها بیشتر عروس و داماد های خوش ذوق هستند زیرا می تواننند به صورت سفارشی نیز آن را تهیه کنند. با کاخ عروس همراه باشید تا با هنر دستسازه های ایرانی بیشتر آشنا شوید. تا انتهای محتوا ما را همراهی کنید.

آینه و شمعدان کاخ عروسفروشگاه اینترنتی کاخ عروس با بیش از 50 سال سابقه درخشان در زمینه تولید انواع آینه شمعدان اعم از آینه شمعدان قلم زنی و آینه شمعدان طرح نقره یکی از بزرگ ترین فروشگاه های خرید اینترنتی در این زمینه می باشد. شما می توانید با خیال راحت و اعتماد کامل محصول مورد نظر خود را بخرید و یا به صورت سفارشی بسازید.

شما میتوانید با رفتن به بخش فروشگاه محصولات ما، انواع و اقسام آینه شمعدان ها را با قیمت های مناسب و ارزان انتخاب کرده و خریداری نمائید.

فهرست مطالب

تاریخچه آینه شمعدان سنتی

آینه و شمعدان یادگار آیین ایران باستان و زرتشت است. آیینه نماد روشنی، پاکی و نور است. شمعدان ها هم که جای قرار دادن آتش به عناون نمادی از گرما و روشنی زندگی بوده اند. از گذشته تا به حال تنوع زیادی از آینه شمعدان ها را دیده ایم و باید بگوییم انواع آینه شمعدان سنتی جزیی فراموش نشدنی از اصالت و یادآور روزگاران قدیم بوده که در یکی از مراسم های ایرانیان نقش بسزایی را ایفا می کند. با ما همراه باشید تا معروف ترین آن ها را بشناسید.

آینه شمعدان قلم زنی

بی شک یکی از پر طرفدارترین آینه شمعدان های دستساز طرح قلم زنی می باشد. این هنر مختص استادان شهر اصفهان بوده و زمان و انرژی زیادی صرف تولید آن می شود. هنر قلم زنی یعنی به وجود آوردن خط و نقش از طریق قلم با ضربه چکش بر روی اجسام فلزی را قلم زنی می گویند. هنر قلم زنی یکی از رشته های هنرهای سنتی ایران است که می توان آن را در دسته بندی، در رده هنرهای صناعی و در گروه فلزکاری قرار داد. معروف ترین محصول این هنر زیبا و دیرینه آینه شمعدان قلم زنی و گلدان قلم زنی و .. می باشد.

آینه شمعدان سنتی مینا کاری شده

اگر تا به حال آینه شمعدان را با طرح‌هایی آبی و ظریف دیده‌اید که بیشتر به عنوان اکسسوری تزئینی استفاده می‌شوند، به احتمال زیاد این آینه شمعدان از صنایع دستی اصفهان و آینه شمعدان هنر میناکاری هستند. میناکاری از صنایع دستی و هنری است که سابقه‌ای دیرینه دارد. این هنر را اصطلاحا هنر همنشینی رنگ و آتش می‌نامند. این دو عنصر اساس کار میناکاری ظروف و وسایل تزئینی هستند. هنرمندان به بکار بردن این وسیله‌ها و به کارگیری ذوق و سلیقه‌ی خود طرح‌های نو و خاصی را بروی ظروف به وجود می‌آورند.

مطلب پیشنهادی: قیمت انواع آینه شمعدان

آینه شمعدان فیروزه کوبی

 خاستگاه این هنر زیبا و پرطرفدار مشهد است و بعد به اصفهان نیز آورده شده است.  فیروزه کوبی یکی از صنایع دستی ایران و مخصوصا شهر اصفهان است. اساس کار این هنر بر پایه چسباندن سنگ فیروزه بر روی ظروف مسی و ایجاد ظروف فیروزه کوب شده است.

باید دانست که قدمت این هنر نسبت به سایر هنرها و صنایع دستی بسیار کمتر است. فیروزه کوب را میتوان جزء صنایع دستی صادراتی اصفهان برشمرد. یکی از محصولات محبوب فیروزه کوبی، آینه و شمعدان سنتی فیروزه کوب است.

آینه شمعدان فیروزه کوبی اصفهان از انواع آینه شمعدان سنتی
آینه شمعدان فیروزه کوبی اصفهان از انواع آینه شمعدان سنتی

آینه شمعدان ملیله کاری

هنر ملیله کاری یکی از صنایع دستی و سنتی از شاخه کار با فلز است که با طلا، نقره یا مس ساخته می شود.  ملیله کاری هنر دست استادان خوش ذوق زنجان می باشد. در واقع ملیله کاری از کنار هم قرار دادن اشکال منظم اسلیمی وار که از مفتول ها و نوارهای نقره ساخته شده اند، به دست می آید و صنایع دستی که با استفاده از این هنر ساخته می شوند عبارتند از: لوازم زینتی (مثل گردنبند، سنجاق سینه، زنجیر، گوشواره، گیره، انگشتر) و ظروف تزیینی (مانند آینه شمعدان ملیله کاری، سینی، بشقاب، شکلات خوری، شیرینی خوری، گلاب پاش، قاب عکس، پایه استکان).

آینه شمعدان ملیله کاری
آینه شمعدان ملیله کاری سنتی - کاخ عروس

آینه شمعدان خاتم کاری


هنر خاتم کاری عبارت است از چند ضلعی های منظم و رنگین بر سطح کار بر مبنای ایجاد طرحی هندسی یا موزاییک وار یا مثلثی که در مجموع یا ایجاد طرحی منظم اثری جذاب، زیبا و چشم نواز خلق می شود. این اشکال هندسی را با قرار دادن مثلث های کوچک در کنار هم نقش بندی می کنند. مثلث ها را از انواع چوب، فلز و استخوان می سازند. هرچه مثلث ها کوچک و ظریف تر باشند، خاتم مرغوب تر است. یکی از محصولات پرطرفدار این هنر آینه و شمعدان خاتم کاری است. خاتم کاری یکی از اصیل ترین وهنری ترین شاخه های صنایع دستی ایران می باشد که ساخت آن علاوه بر ذوق و نگاه هنری سازنده لازمه ی صرف وقت، دقت وصبر و شکیبایی می باشد. طبق نظر اکثر کارشناسان آثار تاریخی، میراث فرهنگی و صنایع دستی، شیراز را به عنوان خواستگاه این هنر- صنعت معرفی می نمایند ولی با توجه به علاقه و توجه پادشاهان سلسله صفوی به این هنر، اصفهان به قطب تولید و ترویج خاتم کاری و مهد صنایع دستی تبدیل شد. اگر از انواع آینه شمعدان سنتی نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید آینه شمعدان خاتم کاری پیشنهاد ما به شماست.

آینه شمعدان خاتم کاری
آینه شمعدان خاتم کاری

آینه شمعدان چرمی

این هنر زیبا یکی از صنایع دستی معروف اصفهان می باشد که با استفاده از چوب و چرم ساخته می شود. اگر وسایل منزل شما از جنس چوب یا چرم استفاده شده است خرید این آینه شمعدان چرمی یک انتخاب ایده آل برای دکوراسیون به سبک سنتی می باشد.

آینه شمعدان چرمی و چوبی
آینه شمعدان چرمی و چوبی

سخن آخر

اگر انتخاب شما در بین انواع آینه شمعدان سنتی، طرح قلم زنی می باشد باید بگوییم بهترین گزینه را پسندیده اید. زیرا قلم زنی از نظر جنس و ماندگاری و زیبایی و معنویت همیشه طرفداران زیادی داشته است. شما می توانید با فروشگاه اینترنتی کاخ عروس آینه شمعدان قلم زنی خود را سفارش دهید. مجموعه کاخ عروس با بیش از 50 سال سابقه ی تولید انواع آینه شمعدان ها توانسته سابقه ی خوبی برای خود به ارمغان آورد. برای دیدن تنوع محصولات می توانید به قسمت فروشگاه یا صفحه اصلی وبسایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

توجه!

به علت نوسانات قیمت در بازار، تمامی قیمت ها نامعتبر می باشد!
لطفا قبل از ثبت سفارش قیمت محصول را استعلام بگیرید.