دکوراسیون داخلی کلاسیک | نمایانگر شکوه و تجلل

دکوراسیون داخلی کلاسیک در میان انواع سبک های دکوراسیون داخلی نمایانگر شکوه، تجلل و اشراف گرایی است. معمولا افرادی به سبک کلاسیک علاقه مند هستند که به ثبات، کلیشه، سنت و گذشته پایبند بوده و به حفظ کانون خانواده اهمیت زیادی می دهند. از مهم ترین ویژگی دکوراسیون کلاسیک می‌توان به وجود تقارن، نظم و هماهنگی در معماری و لوازم منزل اشاره کرد. در ادامه با مجموعه کاخ عروس همراه باشید تا با ویژگی های سبک کلاسیک و اجرای آن در منزل آشنا شوید.

آینه و شمعدان کاخ عروسفروشگاه اینترنتی کاخ عروس با بیش از 50 سال سابقه درخشان در زمینه تولید انواع آینه شمعدان اعم از آینه شمعدان قلم زنی و آینه شمعدان طرح نقره یکی از بزرگ ترین فروشگاه های خرید اینترنتی در این زمینه می باشد. شما می توانید با خیال راحت و اعتماد کامل محصول مورد نظر خود را بخرید و یا به صورت سفارشی بسازید.

شما میتوانید با رفتن به بخش فروشگاه محصولات ما، انواع و اقسام آینه شمعدان ها را با قیمت های مناسب و ارزان انتخاب کرده و خریداری نمائید.

فهرست مطالب

سبک کلاسیک چیست؟

سبک کلاسیک به معنای چیزی که به کمال و عالی ترین محصول فرهنگی رسیده است. از سبک کلاسیک می‌توان در حوزه های مختلف و تمامی هنرها استفاده کرد. بارز ترین ویژگی که در سبک کلاسیک به چشم می‌خورد، هماهنگی، توازن، اعتدال و احتیاط میان اجزا است. سبک کلاسیک همیشه طرفداران مخصوص به خودش را دارد و به همین دلیل در همه هنرها و به خصوص هنر معماری رواج زیادی پیدا کرده است. در واقع قدمت معماری کلاسیک به حدود 850 سال قبل از مسیح بر می گردد و در دوران امپراتوری یونان قدیم دستخوش تغییرات قرار گرفت. در هر صورت امروزه افراد زیادی خواهان نظم و تقارن سبک معماری کلاسیک هستند و از سبک مدرن و کاراکترهای آن دوری می‌کنند.

دکوراسیون داخلی کلاسیک خانه های بزرگ
دکوراسیون داخلی کلاسیک خانه های بزرگ

دکوراسیون داخلی کلاسیک چیست؟

واژه کلاسیک از کلاسیکوس که یک واژه لاتین است، گرفته شده و به معنای درجه یک و آنتیک بودن است. این سبک بیشتر به سبک سنتی غرب نزدیک بوده و از مجموعه ای از قواعد و اصول معماری یونان و روم باستان پیروی می‌کند. معمولا در دکوراسیون داخلی کلاسیک منزل، رنگ های گرم و لطیف مانند گردویی، سبز یشمی و زرشکی بیشتر دیده می‌شود. همچنین ما در این سبک از وسایل کلاسیک گران قیمت و فاخر مانند مبلمان های سلطنتی، پرده و وسایل یا اکسسوری سبک کلاسیک و مجلل استفاده می‌کنیم. بنابراین اگر شما تصمیم گرفتید تا منزل خود را به سبک کلاسیک چیدمان کنید، باید به تمامی پارامترها و المان های لازم توجه کنید تا همه این موارد در کنار هم بتوانند احساس آرامش و راحتی را به شما القا کنند.

ویژگی های سبک دکوراسیون کلاسیک

  • تجلل و اشراف گرایی
  • وجود نقطه کانونی در منزل
  • پارچه های طبیعی و چشم نواز
  • وجود رنگ و متریال های طبیعی
  • نظم، هماهنگی و تقارن در میان اجزا
  • وسایل لوکس و گران قیمت مانند آینه کنسول کلاسیک
آینه و میز کنسول کلاسیک کشو دار
آینه و میز کنسول کلاسیک کشو دار

6 تا از پر طرفدارترین وسایل دکوراسیون داخلی کلاسیک

1- لوسترها و آباژورها کلاسیک

وجود نور به اندازه کافی در دکوراسیون به سبک کلاسیک لازم و ضروری است. از آنجایی که بیشتر رنگ های مورد استفاده در سبک کلاسیک به رنگ های قهوه ای، طلایی، زرشکی، گردویی و نسبتا تیره هستند؛ اگر نور به اندازه کافی در منزل وجود نداشته باشد، فضا دلگیر و تیره به نظر می رسد. به همین دلیل بهتر است برای داشتن نور کافی از لوسترهای بزرگ و کلاسیک که به سبک سلطنتی طراحی شده اند و یا آباژورهای کلاسیک در قسمت های مختلف خانه استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با قرار دادن چند شمعدان کلاسیک بر روی طاقچه ها و یا میز ناهارخوری علاوه بر زیبایی از نور آن ها نیز استفاده کنید. فراموش نکنید وسایل دکوراسیون داخلی کلاسیک بیشتر جنبه تزئینی دارند و همیشه کابردی نیستند.

2- اکسسوری های لوکس در سبک کلاسیک

در میان تمامی اکسسوری های منزل، گران قیمت ترین و زیباترین وسایل دکوراتیو و تزئینی متعلق به دکوراسیون داخلی کلاسیک است. چند لحظه چشمان خود را ببندید و تصور کنید یک آباژور کلاسیک را در گوشه ای از اتاق نشیمن قرار داده و میز تی وی کلاسیک را در کنار مبلمان های کلاسیک در کنار یکدیگر قرار داده اید. نظرتون چیه؟ زیبا و مجلل نیست؟ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم از اکسسوری های فاخر و خاص مانند مجسمه، تابلوفرش های نفیس، عتیقه جات های فلزی، کتابخانه و میزکارهای چوبی بزرگ با تزئینات، حکاکی و منبت کاری های پیچیده در دکوراسیون کلاسیک ایرانی مورد استفاده قرار دهید تا شکوه و جلال این سبک را چندین برابر کند.

3- آینه کنسول کلاسیک

قطعا یکی از ضروری ترین وسایل کلاسیک که باید برای دکوراسیون کلاسیک در نظر داشته باشید آینه و کنسول می باشد. این مدل از میز کنسول ها در جنس های متفاوتی موجود می باشد مانند آینه کنسول برنجی و آینه کنسول معرق  و … این 2 سبک آینه و کنسول پر طرفدارترین طرح های موجود در بازار می باشد که مختص دکوراسیون به سبک کلاسیک بوده و شما با خرید یکی از آن ها طبق رنگ و سلیقه ی خود می توانید جلوه ای ویژه به منزل خود ببخشید.

4- چه فرشی برای دکوراسیون کلاسیک مناسب است؟

یکی دیگر از اصلی ترین وسایل دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک فرش است. فرش ها در سبک کلاسیک طرح های شلوغ و پیچیده دارند و معمولا بیشتر به رنگ های تند طراحی می‌شوند. طرح های درختی، خشتی شلوغی، بته جقه و افشان از پرطرفدارترین طرح های فرش کلاسیک محسوب می‌شود. در دکوراسیون کلاسیک بهتر است فرش ها را در سالن نشیمن با ابعاد کوچک تر انتخاب کنید تا قسمتی از کفپوش سالن دیده شود. همچنین مبلمان ها را نباید بر روی فرش قرار دهید؛ بنابراین آن ها را در حاشیه فرش با حفظ فاصله مناسب در کنار یکدیگر چیدمان کنید.  

نقش فرش دکوراسیون داخلی کلاسیک
نقش فرش دکوراسیون داخلی کلاسیک

5- جنس پارچه و متریال در سبک کلاسیک

پارچه هایی که در دکوراسیون کلاسیک ایرانی به چشم می‌خورد، زیبا و بی نظیر هستند. معمولا این پارچه ها از جنس کتان، مخمل، پنبه و کرباس بوده و قیمت بالایی دارند. طراحان داخلی برای کفپوش در محیط های کلاسیک از متریال های طبیعی و مرغوب مانند سنگ مرمر، چوب و یا سنگ استفاده می‌کنند. استفاده از متریال و مصالح طبیعی با منسوجات بالا به شما کمک می‌کند تا احساس شور، نشاط و ظرافت را در فضای منزل خود احساس کنید.

6- مبلمان در سبک کلاسیک

تمامی وسایل و لوازمی که در سبک کلاسیک به کار می بریم، آنتیک و گران قیمت هستند و به همین دلیل خرید وسایل کلاسیک به بودجه بالایی نیاز دارد. یکی از مهم ترین وسایل دکوراسیون داخلی کلاسیک، مبلمان های سلطنتی و فاخر است. مبلمان های کلاسیک از پارچه های طرحدار اصیل مثل طرح بته جقه طراحی می‌شوند و از هنرهای لمسه دوزی در فضای بیرونی مبلمان برای زیبایی و جلوه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در این مبلمان ها کلاف قبل از آسترکشی با توجه به شکل مبلمان استفاده می‌شود و سپس به کمک آسترهای چرم طبیعی و یا مصنوعی آنها را آستر کشی می‌کنند. همچنین یکی دیگر از ویژگی های مبلمان کلاسیک که به وفور دیده می‌شود، به کار بردن هنرهای منبت کاری روی چوب است. استفاده از هنر منبت کاری برای قسمت های دسته، تاج و پایین مبلمان کلاسیک، زیبایی خاص و منحصر به فردی را به مبلمان می بخشد. البته جنس چوب به کار رفته در این مبلمان ها باید حتما مرغوب باشد تا در حین منبت کاری دچار آسیب و خرابی نشود.

مبلمان کلاسیک به رنگ آبی روشن
مبلمان کلاسیک به رنگ آبی روشن

دکوراسیون کلاسیک برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که پیش تر گفتیم بیشتر طرفداران سبک دکوراسیون کلاسیک، افرادی هستند که به گذشته و سنت پایبند بوده و به تجلل و اشراف گرایی علاقه دارند. اگر شما هم به فکر داشتن سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی منزلتان هستید؛ لطفا دست نگه دارید. یک بار دیگر کاراکترها و عناصر سبک دکوراسیون کلاسیک را بررسی کنید. شما جز آن دسته از افرادی هستید که از سادگی دوری می‌کنید؟ سبک های ساده و مدرن امروزی شما را خسته می‌کنند؟ شما به سنت و فرهنگ های قدیمی پایبند بوده و سبک زندگی های قدیم را بیشتر می پسندید؟ اگر جوابتان به این سوال ها بله است؛ سبک کلاسیک را به درستی انتخاب کرده اید. این سبک به نیازهای روحی شما پاسخ می‌دهد و فضای ایده آلی را که به دنبالش هستید، در اختیارتان می‌گذارد.

تفاوت دکوراسیون داخلی کلاسیک و مدرن

سبک کلاسیک و سبک مدرن در نقطه مقابل یکدیگر قرار می گیرند و تفاوت های اساسی بایکدیگر دارند. در سبک مدرن بنابر سادگی است و همه وسایل جنبه کاربردی دارند. سبک مدرن به دلیل ساده بودن و دوری از طرح های شلوغ و پیچیده بیشتر برای منازل کوچک مناسب است در حالی که سبک کلاسیک این چنین نیست. همانطور که می دانید وسایل دکوراسیون داخلی کلاسیک پر زرق و برق بوده و بیشتر جنبه تزئینی دارند. این سبک تنها برای منازل بیشتر از 80 متر مناسب بوده و در منازل کوچک اصلا توصیه نمی‌شود. البته تفاوت سبک مدرن و کلاسیک تنها به این موارد خلاصه نمی شود و عناصر بیشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهند.  

سخن آخر

در دکوراسیون داخلی کلاسیک هیچ چیز ساده ای پیدا نمی کنید و تمامی وسایل از فرش، پرده تا اکسسوری و لوازم تزئینی دارای طرح های شلوغ و پیچیده هستند. سبک کلاسیک به شما احساس کمال می‌دهد. انگار همه چیز همانطوری هست که باید باشد. شما در این فضا احساس راحتی و آرامش می‌کنید به شرط اینکه همه وسایل متناسب با یکدیگر چیدمان شوند. تیم کاخ عروس، در این مطلب تلاش کرد تابتواند به سوال های بی پاسخ شما در مورد سبک کلاسیک پاسخی مناسب بدهد. امیدواریم نهایت استفاده را از این مطلب برده باشید. از همراهیتون متشکریم.

سوالات متداول درباره سبک کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک چیست؟

دکوراسیون کلاسیک سبکی فاخر و باشکوه بوده و بیشتر وسایل جنبه تزئینی دارند. این سبک بیشتر برای منازل بزرگ و بیشتر از 80 متر مناسب بوده و اجرای آن در منزل به هزینه زیادی نیاز دارد.

ویژگی دکوراسیون کلاسیک چیست؟

وجود متریال های طبیعی، مبلمان های سلطنتی، فرش با طرح های پیچیده و شلوغ، اکسسوری های گران قیمت و دیوارهای حکاکی شده از مهم ترین ویژگی دکوراسیون کلاسیک محسوب می‌شود.

چه اکسسوری هایی در سبک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد؟

مجسمه های قدیمی و فلزی، آباژورهای کلاسیک، تابلو فرش های نفیس و … از پرطرفدارترین اکسسوری های سبک کلاسیک محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!