چرا دکوراسیون رنگ سفید قدیمی نمیشه؟

رنگ سفید جز آن دسته از رنگ هایی است که هیچ وقت کهنه یا قدیمی نمی شود. در نتیجه دکوراسیون رنگ سفید همیشه طرفداران بی شماری دارد و چه رنگی بهتر از آن برای خانه های شما مناسب می باشد؟ در این مطلب می خواهیم که اهمیت استفاده از رنگ سفید در دکوراسیون داخلی و طریقه به کار بردن آن را به شما بگوییم. اگر شما هم جز کسانی هستید که با رنگ سفید آرامش می گیرید و می خواهید از آن در فضای محل زندگیتان استفاده کنید با کاخ عروس همراه باشید تا با کار بردن آن در فضای خانه آشنا شوید.

فهرست مطالب

روانشناسی رنگ سفید در دکوراسیون

در ابتدا برای چیدمان دکوراسیون رنگ سفید بهتر است بدانید که از نظر روان شناسی چه تاثیری بر روحیه ی شما دارد. نمی توان فضایی را پیدا کرد که اصلا از رنگ سفید بهره نبرده باشد. به خصوص اینکه رنگ اصلی در بیشتر فضاهای داخلی مسکونی، اداری و تجاری و… رنگ سفید می باشد. چرا که رنگی است که کمترین ریسک موجود در فضاها را شامل می شود. لذا از این حیث رنگ سفید و تنالیته های مختلف مربوط به آن رتبه ۱ را در زمینه همه پسند بودن و محبوببت در بین افراد شامل می شوند.

باور غلط درباره رنگ سفید

افراد زیادی رنگ سفید را رنگی بی روح و بی نشاط می دانند و به این باور اشتباه اعتقاد دارند که رنگ سفید در دکوراسیون خانه به معنی نبود هیچگونه شادابی در طراحی دکوراسیون منزل است. در صورتی که رنگ سفید خود منعکس کننده تمام رنگ ها می باشد. به عبارت دیگر هنگامی که از مقدار زیادی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی استفاده می شود، مکانی برای پدیدار شدن دیگر المان ها در دکوراسیون فراهم می شود تا بتوانند بیشتر خودنمایی کنند.

ایده های دکوراسیون داخلی مینیمال با تم رنگ سفید

 

 

مطلب پیشنهادی: تاثیرات عجیب رنگ دکوراسیون داخلی خانه را می دانید!

 

دکوراسیون رنگ سفید محدودیت انتخاب رنگ را از بین می برد

ست کردن رنگ ها همیشه امری چالش برانگیز بوده است. گاهی اوقات چنان در این چالش گیر می کنید که مجبور می شوید از یک کارشناس حرفه ای کمک بگیرید. اما رنگ سفید می تواند به راحتی این چالش را برای شما حل کند چرا که هر رنگی قابل ست شدن با رنگ سفید می باشد به عنوان مثال اگر رنگ مبلمان شما سفید باشد دیگر هیچ گونه محدودیتی در انتخاب رنگ فرش یا پرده نخواهید داشت و می توانید با خیال آسوده رنگ دلخواه تان را انتخاب کنید. این یکی دیگر از معجزات رنگ سفید می باشد که تمامی محدودیت ها را برای ست کردن رنگ ها در دکوراسیون داخلی از پیش پای شما بر می دارد. دکوراسیون رنگ سفید بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

ست کردن دکوراسیون رنگ سفید
ست کردن دکوراسیون رنگ سفید

رنگ سفید برای منزل عروس خوبه؟

بی‌شک یکی از بهترین رنگ‌ها برای دکوراسیون خانه ی عروس همین رنگ سفید می‌باشد. دکوراسیون با رنگ سفید فضایی کاملا آرامش‌بخش را برای زوج‌های عاشق ایجاد می‌کند که در عین حال سرشار از انرژی مثبت می باشد. شما می‌توانید با استفاده از این رنگ در بخش‌های مختلف خانه و ترکیب آن با مکمل‌هایی خاص فضای دلپذیری را ایجاد کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که برای ایجاد یک دکوراسیون رویایی ترکیب رنگ‌های سفید و طلایی بسیار جذاب خواهد بود. این ترکیب؛ فضایی کاملا شیک را برای بخش‌های مختلف منزل عروس به وجود می‌آورد.

رنگ سفید خانه عروس
رنگ سفید خانه عروس

نور کم فضای خانه 

رنگ سفید بازتاب درخشان و خیره کننده ای از نور خورشید را تحویل چشمان زیبای شما می دهد. همین نکته کافی است تا متوجه شوید برای خانه هایی با نور کم استفاده از رنگ سفید می تواند فضا را به فضایی نورانی تر و دلبازتر تبدیل کند. بنابراین اگر سالن پذیرایی شما نور کافی ندارد و یا می خواهید دکوراسیون داخلی شما غرق نورهای سفید شود و تابناک تر از آنچه که هست به نظر برسد از رنگ های سفید در مبلمان و کفپوش استفاده کنید. قطعا تاثیر بی نظیر آن را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از رنگ های پاستیلی در کنار رنگ سفید

رنگ های پاستیلی در دنیای امروزه طرفداران بی شماری را به خود اختصاص داده است. در اکثر خانه های امروزی می بینیم استفاده از رنگ های پاستیلی جذابیت خاصی به آن ها افزوده است. رنگ های پاستیلی در واقع همان رنگ سفید هستند که اندکی رنگ آبی، صورتی، سبز یا لیمویی به آن اضافه شده است. در خانه های مدرن و امروزی از رنگ های پاستیلی به میزان زیادی استفاده می شود. اما چه رنگی را می توان در کنار رنگ های پاستیلی قرار داد تا جلوه های آن را بیشتر کرد؟ رنگ های پاستیلی رنگ های کم جانی هستند که هاله ای از یک رنگ شاد را در خود دارند و برای اینکه به چشم بیایند باید در کنار یک رنگ روشن تر قرار بگیرند. در نتیجه قرار دادن آن ها در کنار رنگ سفید می تواند ایده ای جذاب برای دکوراسیون به رنگ سفید باشد. اینگونه می توان جذابیت و چشم نوازی رنگ های پاستیلی را نیز در دکوراسیون داخلی به میزان بیشتری به رخ مهمانان کشید. برای ست کردن دکوراسیون رنگ سفید استفاده از رنگ های صورتی و آبی و خاکستری و لیمویی عالی می شود.

ترکیب رنگ پاستیلی با سفید در دکوراسیون
ترکیب رنگ پاستیلی با سفید در دکوراسیون

تاثیر استفاده از وسایل سفید در خانه 

وسایل ،همیشه جزو اصلی ترین و ضروری ترین ها در دکوراسیون داخلی است. اگر در دکوراسیون به رنگ سفید می خواهید از وسایل سفید استفاده کنید بهتر است تفریط نکنید چون ممکن است خانه تان را بی روح جلوه دهید. به عنوان مثال اگر رنگ دیوارهای شما کرم یا خاکستری می باشد می توانید از لوازم دکوری مانند آینه و میز کنسول سفید و میز تلویریون سفید و گنجه سفید و … برای خودنمایی فضای منزلتان بهره ببرید. این وسابل ها تاثیری بسزایی در جذابیت خانه ی شما می گذارند پس بهتر است کمی دقت به خرج دهید.

آیا از خواص و تاثیر رنگ سفید بر بدن اطلاعی دارید؟

اغلب پزشک ها، دندانپزشک ها و پرستار ها لباس سفید می پوشند، که این نشان از پاکیزگی و استریل بودن است، در حالی بسیاری از محققان براین باورند که این رنگ می تواند باعث ایجاد احساس ناراحتی در بیماران شود.

  • استفاده زیاد از رنگ سفید ممکن است باعث انزوا، بی حوصلگی و ناراحتی در افراد شود.
  • رنگ سفید اشتها را کاهش می دهد، پس می تواند برای لاغری و کاهش وزن افراد چاق مناسب باشد.

چرا اتاق خواب رنگ سفید است؟

اتاق خواب مکانی است که شما باید از آن احساس آرامش را دریافت کنید و ما چندین بار در بالا به خاصیت آرامش‌بخشی رنگ سفید اشاره کرده‌ایم. اما این نکته را نیز مد نظر قرار دهید که بهتر است این اتاق با شخصیت درونی شما هم انطباق داشته باشد. نحوه دکوراسیون اتاق خواب و استفاده از رنگ متضاد سفید, می تواند ایده مناسبی برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب باشد و فضای دلچسبی را ایجاد می کند. رنگ هایی مانند قرمز, آبی, زرد و … باعث جذابیت بیشتر طرح ها می شوند از این رو ترکیب این رنگ ها با رنگ سفید اتاق خواب, موجب درخشیدن اتاق خواب می شود. در تصویر زیر ترکیبی از رنگ سفید و زرد را مشاهده می کنید. یکی از راهکارهای ایجاد خلاقیت و زیبایی در اتاق خواب سفید, رنگ دیوارها است. یکی از این ایده ها را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید. طراح با طراحی دیوارهای آبی, موجب آرامش بخشی بیشتر اتاق خواب سفید شده است.

دکوراسیون اتاق خواب به رنگ سفید
دکوراسیون اتاق خواب رنگ سفید

مهم‌ترین دلیل برای طراحی دکوراسیون با رنگ سفید چیه؟

  •  هماهنگی کامل با سایر رنگ‌ها 
  •  پرطرفدارترین رنگ برای دکوراسیون
  •  رنگ سفید خسته‌کننده نیست.
  •  محیط را تا مدت زمان زیادی تمیز نشان می‌‌دهد.
  •  فضای اتاق‌ها را بزرگ‌تر از آنچه که وجود دارند، نشان می‌دهد.
  •  دکوراسیون با رنگ سفید اتاق را روشن‌تر می‌کند.

سخن آخر 

استفاده از دکوراسیون رنگ سفید در خانه، باعث می‌شود محیط بزرگ تر و پرنور تر به نظر برسد. استفاده از رنگ سفید در جای جای دکوراسیون داخلی می تواند باعث چشم نوازی و خیره کنندگی در آن نقطه شود. رنگ سفید تلالو خاصی از نور را بازتاب می دهد که موجب می شود چشم ها در یک نقطه ی خاص متمرکز شوند. در سبک های دکوراسیون داخلی مینیمال امروزی استفاده از رنگ سفید بسیار متداول می باشد چرا که در عین وسعت بخشیدن به فضا موجب برپا شدن اتمسفری آرام و صمیمانه می شود.

مطالب مرتبط 

قواعد فنگ شویی رنگ ها در منزل

چجوری قانون عدد سه رو تو خونه بکار ببریم؟

سوالات متداول درباره دکوراسیون  رنگ سفید منزل

رنگ سفید برای منزل عروس خوبه؟

بی‌شک یکی از بهترین رنگ‌ها برای دکوراسیون خانه ی عروس همین رنگ سفید می‌باشد. دکوراسیون با رنگ سفید فضایی کاملا آرامش‌بخش را برای زوج‌های عاشق ایجاد می‌کند.

خواص و تاثیر رنگ سفید بر بدن چیست؟

استفاده زیاد از رنگ سفید ممکن است باعث انزوا، بی حوصلگی و ناراحتی در افراد شود.
رنگ سفید اشتها را کاهش می دهد، پس می تواند برای لاغری و کاهش وزن افراد چاق مناسب باشد.

مهم‌ترین دلیل برای طراحی دکوراسیون با رنگ سفید چیه؟

 هماهنگی کامل با سایر رنگ‌ها 
 پرطرفدارترین رنگ برای دکوراسیون
 رنگ سفید خسته‌کننده نیست.
 محیط را تا مدت زمان زیادی تمیز نشان می‌‌دهد.
 فضای اتاق‌ها را بزرگ‌تر از آنچه که وجود دارند، نشان می‌دهد.
 دکوراسیون با رنگ سفید اتاق را روشن‌تر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!