راه تشخیص برنز و برنج اصل چیست؟ چه آینه و شمعدانی بخرم که اصل باشد؟

چگونه آینه و شمعدان و لوستر و اکسسوری هایی از جنس برنز و برنج اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟ راه تشخیص یک وسیله ی برنز و برنج از وسیله ی آهنی، آلومینیومی ، زاماکی و … چیست؟ چگونه تشخیص دهیم رنگ وسایلی از جنس برنز و برنج اصل به مرور تغییر می کند یا نه؟ تفاوت برنز و برنج چیست؟

یکی از دغدغه های کسانی که وسایل برنج یا برنز خریداری می کنند، مثلا عروس خانوم هایی که به دنبال خرید آینه و شمعدان برنج هستند یا خانوم های خانه داری که قصد خرید آینه و کنسول برنزی را دارند این باشد آیا این محصولی که میخریم اصل هست یا نه. در ادامه با ویژگی های وسایل برنز و برنج اصلی آشنا می شوید. اگر به دنبال خرید وسایل برنج یا برنز هستید اما از اصل بودن یا نبودن آن اطمینان ندارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

آینه و شمعدان کاخ عروسفروشگاه اینترنتی کاخ عروس با بیش از 50 سال سابقه درخشان در زمینه تولید انواع آینه شمعدان اعم از آینه شمعدان قلم زنی و آینه شمعدان طرح نقره یکی از بزرگ ترین فروشگاه های خرید اینترنتی در این زمینه می باشد. شما می توانید با خیال راحت و اعتماد کامل محصول مورد نظر خود را بخرید و یا به صورت سفارشی بسازید.

شما میتوانید با رفتن به بخش فروشگاه محصولات ما، انواع و اقسام آینه شمعدان ها را با قیمت های مناسب و ارزان انتخاب کرده و خریداری نمائید.

فهرست مطالب

فلز برنج چست؟

برای اینکه بتوانید آینه شمعدان برنجی اصل را تشخیص دهید بهتر است ابتدا بدانید فلز برنج چیست. فلز برنج ترکیب شده از روی و مس آلیاژ است. برنج یکی از پرکاربردترین آلیاژ‌ها محسوب می‌شود که مستحکم، و در برابر خوردگی سخت و مقاوم می باشد. با تغییر نسبت مخلوط  مس و روی می توان سختی ونرم بودن آن را تغییر داد. هر چه میزان روی بیشتر, استحکام  برنج بیشترمی شود اما شکل پذیری آن کمتر می‌شود. آلیاژ برنج نقطه ذوب پایینی دارد وبه همین دلیل مناسب ریخته گری است.از کاربردهای برنج می توان به ساخت جواهرات و وسایل دکوری و صنعت معماری اشاره کرد.

آینه شمعدان برنجی اصل مدل پاپیون
آینه شمعدان برنجی اصل مدل پاپیون

راه حل هایی ساده برای تشخیص وسایل برنجی اصل

تشخیص آینه و شمعدان و لوستر و ظروف برنجی اصل کار خیلی راحتی است پس اصلا نگران نباشید.

  • اگر ظرف برنجی شما اصل باشد باید رنگی در طیف رنگی زرد طلایی تا آجری داشته باشد. از آن جایی که ممکن است ظرف شما فقط روکش برنجی داشته باشد می توانید برای تشخیص درست تر در قسمت انتهایی ظرفتان خراش کوچکی ایجاد کنید. سپس به رنگ لایه‌های زیرین دقت کنید اگر رنگ زیرین متفاوت بود احتمالا ظرف شما فقط روکشی از آلیاژ برنج دارد.
  • یکی از کاربردی ترین روش های تشخیص اصل بودن  آینه و شمعدان برنجی نزدیک کردن یک آهنربا به ظرف مورد نظر است. در صورتی که ظرف شما آهن ربا را به خود جذب کرد متاسفانه جنس ظرف مدنظرتان تقلبی است و احتمالاً فقط با روکش نازکی از برنج پوشیده شده است.
  • یک روش دیگر برای تشخیص فلز برنج اصل این است که ظرف مورد نظرتان را روی حرارت قرار داده و بعد از داغ شدن آن را روی کیسه پلاستیکی قرار دهید در صورتی که کیسه به ظرف چسبید متاسفانه ظرف مورد نظر شما تقلبی است.

برنز چیست؟

و اما برنز ترکیب مس با عناصر دیگری غیر از روی (همچون قلع، آلومینیوم، منگنز و فسفر) ساخته می‌شود. برنز خواص مطلوبی مثل سختی، استحکام و مقاومت در برابر فرسایش و خوردگی دارد. برنز تقریبا رنگ متمایل به قرمز دارد. ازکاربردهای آلیاژ برنز این است که در وسایل و ابزارهای سوارکاری، وسایل تزیینی مثل مجسمه و انواع ظروف پذیرایی و آینه شمعدان استفاده می‌شود.

راه حل های برای تشخیص برنز اصل

  • اگر رنگ فلزات را به خوبی بشناسید می توانید به راحتی جنس فلز مورد نظر را تشخیص دهید. فلز برنز دارای تٌناژ رنگی زرد (زردی که مقداری به کدری میزند یا رنگ آجری می باشد.
  • برای تشخیص جنس وسایل برنزی اصل در این شرایط کافی است خراش کوچکی روی محصول مورد نظرتان ایجاد کنید اگر رنگ زیرین محصول با رنگ روی آن متفاوت بود متاسفانه کالای شما برنز اصل نیست.
  • یک راه تشخیص برنز اصل این است در صورتی که فلز به کار رفته در محصول آهن باشد می توانید به راحتی با یک آهنربا به این موضوع پی ببرید. آهن ربا را به محصول موردنظر نزدیک کنید اگر آهن ربا به محصول جذب شد یعنی آن محصول از جنس آهن است و برنز نیست
  • اگر تولید کننده به جای آهن از فلزی مثل آلومینیوم استفاده کند، می توانید با مقایسه وزن آن محصول با یک محصول برنز یا برنج اصل به آسانی به اصل بودن وسایل برنزی پی ببرید. زیرا فلز آلومینیوم از وزن سبک تری نسبت به برنز برخوردار است.
 

آموزش شناسایی دقیق برنج اصلی از تقلبی و پلاستیکی

تذکر خرید ظروف برنج و برنز

نکات مهم هنگام خرید آینه و شمعدان برنز و برنج اصلی

  • اگر در هنگام خرید به این مسئله شک کرده که محصول مورد نظرتان صرفاً دارای روکشی از برنز یابرنج است و نمی‌توانید با خراش به این موضوع پی ببرید کافی است به گوشه ها و جای پیچ و مهره های وسایل دقت کنید اگر در کناره وسایل رنگ دیگری مشاهده کردید می‌توانید مطمئن شوید با وسایل برنزی و برنجی اصل روبرو نیستید.
  • گاهی اوقات ممکن است محصول برنزی یا برنجی شما اصل باشد ، اما به دلیل کثیفی تغییر رنگ پیدا کرده باشد. در این شرایط ابتدا وسایل برنزی تان را تمیز کنید.

در قسمت های قبلی مقاله متوجه شدیم که برنج و برنز چیست و چه کاربردی دارد. در ادامه ی مطلب همراه ما باشید تا بتوانیم تفاوت بین برنج و برنز اصلی را برای شما بیان کنیم.

اصلی ترین تفاوت برنز و برنج اصلی

تفاوت برنز و برنج  را از طریق شکل ظاهری، میزان سختی و انعطاف‌پذیری، میزان دوام و مقاومت، خواص طبی و تفاوت قیمت برنز با برنج؛ که در ادامه به شرح هر کدام از موارد ذکر شده می‌پردازیم.

شکل ظاهری

 هر دو آلیاژ برنج و برنز بسته به میزان آلیاژ ترکیبی‌شان با مس، طیف رنگی از قرمز مسی تا زرد رنگ دارند؛ اما بیشترین تفاوت ظاهری آن‌ها این است که در برنز، حلقه های ضعیف بر روی سطح آن دیده می‌شود و سطح ناهموارتری نسبت به برنج دارد. در واقع برنج صیقلی‌تر از برنز است.

خواص طبی

 آلیاژ برنج به دلیل خاصیت میکروب کشی و وجود روی در آن، از جمله آلیاژهایی است که در طب سنتی، استفاده از آن توصیه شده است. معمولا از این آلیاژ در قالب قوری، کتری، سماور و حتی قاشق استفاده می‌شود. استفاده از برنج در این ظروف برای تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن مفید است.

میزان سختی و انعطاف پذیری

برنز نسبت به برنج سخت‌تر است و مقاومت بیشتری دارد؛ همین سختی بیشتر، میزان شکل پذیری آن را کمی کمتر از برنج کرده است.

میزان دوام و مقاومت

یکی از فرق های برنج و برنز دوام آن هاست. برنز دوام بالاتری در شرایط آب و هوایی دارد و مقاومت به خوردگی آن نیز بیشتر از برنج است.

تفاوت قیمت برنز با برنج اصل

 قیمت کالاها و قطعات برنزی نسبت به محصولات و کالاهایی با جنس آلیاژ برنج بیشتر است.

خرید آینه شمعدان برنز و برنج اصل
از کجا آینه شمعدان اصل بخریم؟

خرید آینه و شمعدان برنج و برنز اصل

مجموعه ی کاخ عروس فروشگاهی معتبر با قدمتی 50 ساله در طراحی و تولید آینه,شمعدان و میز برنز و برنجی با 10 سال ضمانت نامه کتبی می باشد. برای سفارش محصول مورد نظر خود کافی است با متخصصان ما تماس حاصل نمایید. تیم کاخ عروس آماده مشاوره و پاسخگویی به مشتریان محترم خود می باشد. درباره ی کاخ عروس بیشتر بدانید!

ویدئو تشخیص برنز از برنج

یکی از پر تکرار ترین سوالات مشتریان کاخ عروس این است که, روش تشخیص برنز ار برنج چیست؟ تیم تولید محتوای کاخ عروس برای اینکه به نیاز شما پاسخ دهد ویدئویی کوتاه را برای شما تهیه کرده است. پیشنهاد می کنیم این ویدئو را حتما تا انتها تماشا کنید.

ویدئو تشخیص برنز از برنج

یکی از پر تکرار ترین سوالات مشتریان کاخ عروس این است که, روش تشخیص برنز ار برنج چیست؟ تیم تولید محتوای کاخ عروس برای اینکه به نیاز شما پاسخ دهد ویدئویی کوتاه را برای شما تهیه کرده است. پیشنهاد می کنیم این ویدئو را حتما تا انتها تماشا کنید.

سوالات متداول درباره ی برنز و برنج اصلی

آیا وسایل برنز و برنج اصلی سیاه می شوند؟

خیر. آینه و شمعدان و لوستری هایی که از جنس برنز یا برنج اصل باشند به هیچ عنوان سیاه نمی شود مگر اینکه با رنگ های نقره ای و طلایی آبکاری شده باشند.

آیا فلز برنج قابلیت بازیافت دارد؟

تقریباً ۹۰٪ از فلزات برنج بازیافت می‌شوند، به این دلیل که این فلز خاصیت مغناطیسی کمی دارد و به راحتی می‌توان آن را از فلزاتی که مخلوط می‌شود، جدا کرد.

 
برنج بهتر است یا برنز؟
هیچ‌کدام بر دیگری برتری ندارد. حقیقت این است که هر دو فلز برنج و برنز بسته به خواصشان کاربرد دارند و به صورت مطلق هیچ یک بهتر از دیگری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

توجه!

به علت نوسانات قیمت در بازار، تمامی قیمت ها نامعتبر می باشد!
لطفا قبل از ثبت سفارش قیمت محصول را استعلام بگیرید.