تاثیرات شگفت انگیز آینه در دکوراسیون منزل های ایرانی

یکی از ایده های خلاقانه ای که میتوان در خانه به کار برد و بدون داشتن کمترین هزینه فضای خانه را بزرگتر کرد استفاده از آینه در دکوراسیون منزل است. استفاده از آینه در منازل لوکس از گذشته ها تا به امروز متداول بوده است اگرچه آینه به شکل کاربردی و با انواع طرح ها و قاب ها در منزل استفاده می شود , ولی افرادی که به دنبال داشتن فضاهایی متفاوت هستند, از آینه به عنوان یک عنصر دکوراتیو در فضا سازی ها استفاده می کنند. در این مقاله می خواهیم از تاثیرهای شگفت آور آینه ها در دکوراسیون خانه ها صحبت کنیم در ادامه همراه ما باشید.

آینه و شمعدان کاخ عروسفروشگاه اینترنتی کاخ عروس با بیش از 50 سال سابقه درخشان در زمینه تولید انواع آینه شمعدان اعم از آینه شمعدان قلم زنی و آینه شمعدان طرح نقره یکی از بزرگ ترین فروشگاه های خرید اینترنتی در این زمینه می باشد. شما می توانید با خیال راحت و اعتماد کامل محصول مورد نظر خود را بخرید و یا به صورت سفارشی بسازید.

شما میتوانید با رفتن به بخش فروشگاه محصولات ما، انواع و اقسام آینه شمعدان ها را با قیمت های مناسب و ارزان انتخاب کرده و خریداری نمائید.

فهرست مطالب

ضرورت استفاده از آینه در دکوراسیون منزل

از دو نقطه‌ نظر می‌توان به ضرورت استفاده از آینه در دکوراسیون منزل نگاه کرد. نخست اینکه آینه‌ها، اشیای جذاب و درخشانی هستند که محیط را زیبا و شیک می‌کنند و دیگر اینکه با توجه به ویژگی‌های فیزیکی موجود در آنها می‌توانند روی اندازه فضاها اثرات مثبتی بگذارند. پس اگر می‌خواهید به فضایی که در اختیار دارید، بُعد اضافه کنید، بعضی از رنگ‌های محیط را درخشان‌تر در فضا منعکس کنید، محیط را بزرگ‌تر نشان بدهید و… حتما به استفاده از یک آینه در طراحی داخلی فکر کنید.

تاثیرهای فوق العاده آینه در دکوراسیون داخلی منزل که نمی دانید!

تاثیر آینه در دکوراسیون منزل

عمق دادن به فضا

این روزها که بیشتر در فضاهای تنگ و تاریکی به نام آپارتمان زندگی می‌کنیم، عنصری در طراحی داخلی که فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر کند، بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت پیدا می‌کند. حتی آینه‌کاری در سقف و ستون‌ها هم که از دیرباز مورد توجه معماران قرار داشته، علاوه بر زیبایی و نوری که به محیط تقدیم می‌کند، در عمق بخشیدن به هر اتاقی اثری غیرقابل انکار دارد. وجود آینه در اتاق پذیرایی، اتاق خواب، راهروها یا هر فضای دیگری می‌تواند به فضا بُعد بدهد. واضح است وقتی آینه را روی دیوار یکی از بخش‌های نام‌برده از منزل یا دفتر کار و… قرار می‌دهید، در ظاهر فضا را دو برابر خواهید کرد. انعکاس تصاویر روبه‌رو در آینه، می‌تواند آپارتمان نقلی و کوچکتان را حسابی دلباز کند. حالا وقتش است که به سراغ کاربرد بعدی آینه برویم.

پوشاندن عیب های محیط

یکی دیگر از کاربردهای آینه در طراحی فضا این است که می‌تواند برخی از نواقص و ایرادات محیط را پوشش بدهد. برای مثال فرض کنید مجبور هستید، بخشی از فضای پذیرایی یا نشیمن آپارتمان خود را به دلیل کم بودن فضای در دسترس به کمد تبدیل کنید. وجود کمد در نشیمن و پذیرایی، یا یک انباری که در باریک آن رو به فضای مشرف به پذیرایی و نشیمن باز می‌شود تا حدی از یکدستی و زیبایی فضا کم می‌کند. در این مواقع با در نظر گرفتن دری آینه‌ای یا به عبارت دیگر اتصال آینه روی در کمد و انباری می‌توانید هم فضا را بزرگ‌تر نشان بدهید و هم کمد و انباری و… را از دید پنهان کنید. یا اگر بخشی از خانه فاقد پنجره و نور باشد، وجود آینه می‌تواند تا حد زیادی از تاریکی فضا بکاهد.

ایجاد حس‌های دلنشین

آینه‌ها می‌توانند به ایجاد حس و حالی متنوع در محیط کمک کنند. مثلا در باشگاه‌های ورزشی وجود آن می‌تواند به افراد کمک کند تا حرکات خود را اصلاح کرده و ضمنا با شور و نشاط بیشتری تمرین کنند. هیجان دیدن تصویر متحرک خود در حین انجام ورزش، حس جذابی است. در فروشگاه‌های بزرگ هم آینه‌ها کارکردی مشابه باشگاه‌های ورزشی دارند. وقتی به محیطی وارد می‌شوید که روی دیوارهای استراتژیک آن (همان دیوارهای بزرگی که بیشتر از نقاط دیگر توی چشم هستند و جلب نظر می‌کنند) آینه‌ای بزرگ و قدی نصب است، حس و حال شکوه و هیجان خاصی به شما دست خواهد داد.

کاربردهای آینه در نقاط مختلف منزل

اتاق خواب

همواره به این نکته توجه داشته باشید که بهترین محل برای نصب آینه در اتاق خواب دیوار های خالی اطراف تخت است نه  دیوار مقابل تخت خواب. اگر آینه در جای مناسبی نصب شود نور بیشتری هم در اتاق فراهم می کند. می توانید از آینه های زیبا برای پشت آباژرهای خود در روی پا تختی ها استفاده کنید. این کار باعث جلوی بیشتر آباژر شده همچنین نور اتاق را دو برابر می کند.

میز آرایش چوبی سکویا به همراه آینه مناسب اتاق خواب
میز آرایش چوبی سکویا به همراه آینه مناسب اتاق خواب

راهرو های کشیده

انرژی مثبت در راهرو های کشیده به سرعت عبور می کند و این از معایب این راهروها است.خوشبختانه وجود آینه در این راهروها باعث می شود که  از سرعت عبور انرژی های مثبت کاسته شود و این انرژی ها مدت بیشتری در این فضا بمانند.

سرویس های بهداشتی

معمولاً همه ی افراد در سرویس های بهداشتی خود از آینه استفاده می کنند. اما اینکه چه نوع آینه ای باعث زیبا تر شدن سرویس ها می شود جای تأمل دارد. توصیه ما استفاده از آینه های گرد می باشد. این آینه ها علاوه بر اینکه  سختی کابینت های  چهار گوش سرویس ها را کم می کند، باعث ایجاد زیبایی ملموسی در سرویس ها نیز می شود.

آینه کاری سرویس بهداشتی

دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق نشیمن فضایی است که شما در آن از دوستان و مهمان های خود پذیرایی می کنید، اگر می خواهید بدون پرداخت هزینه ی گزاف این فضا را بزرگ تر جلو دهید از آینه های عریض و دیوارهای آینه ای استفاده کنید همچنین قرار دادن آینه در فضای نشیمن باعث ایجاد یک حس خوب می شود.

آینه کنسول بزرگ 4 درب معرق
آینه در دکوراسیون منزل

دکوراسیون آشپزخانه

معمولاً طراحان دکوراسیون آشپزخانه سعی بر این دارند تا سینگ ظرف شویی در مقابل پنجره یا قسمتی که بر منظره ی بیرون دید داشته باشد قرار بگیرد، اما گاهی هم امکان ایجاد چنین شرایطی محیا نمی شود. در این شرایط استفاده از آینه می تواند کاری مشابه پنجره را انجام دهد و نور آشپز خانه را بیشتر کند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید آینه های آنتیک بهتر اثر لک ناشی از ذرات آب یا چربی را مخفی می کنند.

دکوراسیون آشپزخانه عروس
دکوراسیون آشپزخانه عروس

انواع آینه‌ ها در طراحی داخلی خانه ها

حالا که تقریبا به دید خوبی نسبت به کاربرد آینه در دکوراسیون منزل در طراحی داخلی رسیده‌اید، بهتر است با انواع آینه‌ها هم بیشتر آشنا شوید: 

  1. آینه پتینه یا کهنه‌کاری‌شده: آینه‌های پتینه شده که با نام کهنه‌کاری هم شناخته می‌شوند، همان آینه‌هایی هستند که دارای طرح و رنگ هستند و شمایلی قدیمی مانند زنگار روی بعضی از آنها وجود دارد. طراحی و ساخت این آینه‌ها دقت و زمان زیادی می‌طلبد و می‌تواند با دکوراسیون داخلی مکانی که در نظر دارید، بسیار هماهنگ و جذاب باشد. البته برای کسانی که برای استفاده از آینه به دنبال نور و درخشش خیلی زیاد هستند چندان گزینه مناسبی نیست.
  2. آینه ونیزی: آینه‌های ونیزی، آینه‌های دست‌سازی هستند که اصالت ساختشان به ونیز ایتالیا باز می‌گردد. این آینه‌های زیبا و محکم در ابعاد مختلفی تولید می‌شوند و برای دکوراسیون اتاق پذیرایی کاربرد دارند. کیفیت ساخت این آینه‌ها از زمان‌های قدیم بسیار بالا بوده و در آنها از گرد طلا هم استفاده می‌شده است. آینه‌های ونیزی دارای برش‌ها و ریزه‌کاری‌های فراوانی در ناحیه قاب هستند و اگر از مدل‌های تجملاتی یا به قول امروزی‌ها لاکچری خوشتان می‌آید، با خرید یک عدد آینه ونیزی کاملا راضی و خوشحال خواهید شد.
  3. آینه دکوراتیو: آینه‌های دکوراتیو از جمله عناصر جدیدی هستند که به طراحی و دکوراسیون منزل اضافه شده‌اند. این آینه‌ها که با هدف تزئين تولید می‌شوند، در شکل‌های هندسی متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. مثلا شکل‌های هندسی مثلثی، ۶ ضلعی و تمام اشکال هندسی که سابق بر اینها در ساخت آینه مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.
  4. آینه‌های رزینی: رزین ماده‌ای است که هم به صورت طبیعی و هم مصنوعی در صنایع مختلف و هنرهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. رزین‌های مصنوعی پلی‌استری برای ساخت مجسمه و قاب آینه به کار برده می‌شوند. رزین را می‌توان به شکل قاب‌های متنوعی درآورد و با آن قاب‌آینه‌های زیبایی ساخت. تنوع آینه‌های رزینی هم زیاد است و شکل‌ها و ابعاد مختلفی از آنها را می‌توان تولید کرد.
  5. آینه‌های سنتی ایرانی: آینه‌های سنتی ایرانی هم به شدت جذاب هستند و برای افراد باسلیقه‌ای که ارزش کار دست را به خوبی درک می‌کنند، بهرتین گزینه ممکن هستند. قاب‌آینه‌های منبت‌کاری شده چوبی، قاب‌های مسی یا قاب‌هایی که از تکه‌های کاشی درست می‌شود از ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها برای هماهنگی با دکوراسیونی سنتی هستند. فکرش را بکنید یک آینه قجری با آن دنیای بی‌نظیر رنگ و نقش چقدر در دکوراسیون منزلتان خوش خواهد درخشید.

آینه شمعدان سنتی در دکوراسیون منزل

اگر به دنبال ایجاد حس صمیمیت در خانه خود هستید استفاده از دکوراسیون سنتی منزل راهکار مناسبی در جهت دستیابی به این هدف خواهد بود. از طریق اجرای دکوراسیون سنتی منزل در خانه خود می‌توانید فضای خانه را بسیار دلنشین و راحت جلوه دهید و از سبک‌‌های رسمی مدرن دور باشید. با وجود این که دکوراسیون سنتی الهام‌ گرفته از دوران گذشته است اما به‌طور آشکاری احساس صمیمیت، گرمی و راحتی را به ذهن ما منتقل می‌کند. شما می توانید برای سنتی کردن فضای منزل خود از آینه شمعدان های قلمزنی و میناکاری و آینه کنسول های معرق استفاده کنید. 

مطالب پیشنهادی 

آیا میدانید دکوراسیون منزل چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کاربردهای پُر طرفدار آینه و میز کنسول+نکات مهم برای چیدمان آن

سوالات متداول درباره تاثیرات آینه در دکوراسیون منزل 

آینه چه ویژگی به فضا می بخشد؟

آینه ها به فضا وسعت می بخشند. برخی از آینه ها صرفا تصویر شما را منعکس می کنند و برخی در ایجاد نور بیشتر به شما کمک می کنند.

برای مکان های که سقف بلند دارند چه آینه ای مناسب می باشد؟

اگر شما سقف بلندی دارید، از یک آینه مستطیل شکل ستون مانند استفاده کنید. از دیرباز از این ابزار جادویی در مقابل پنجره ها استفاده می کردند تا فضا را روشن تر کنند.

از چه آینه هایی می توان در اتاق خواب استفاده کرد؟

جای آنکه آینه بزرگی را در کنار در ورودی و در مقابل یک دیوار قرار دهید می توانید آن را روی در بچسبانید. می توانید آن را پشت در بچسبانید و از المان دکوراتیو آن نیز استفاده کنید.

2 دیدگاه برای “تاثیرات شگفت انگیز آینه در دکوراسیون منزل های ایرانی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!