آموزش نگهداری آینه شمعدون نقره

برخی از افراد به نقره جاتی مانند آینه شمعدان نقره، ظروف نقره، زیور آلات و… بسیارعلاقه دارند اما دغدغه بیشتر خانم ها نگهداری آینه شمعدون نقره است زیرا نقره نسبت به سایر فلزها ارزشمندتر می باشد. اگر به آینه و شمعدان علاقه دارید اما در مورد تمیز کردن و مراقبت آینه شمعدان نقره اطلاعی ندارید مجموعه کاخ عروس به شما کمک می کند تا با روش هایی ساده ظروف نقره خود را تمیز کنید تا ارزش آن حفظ شود. با ما همراه باشید.

آینه و شمعدان کاخ عروسفروشگاه اینترنتی کاخ عروس با بیش از 50 سال سابقه درخشان در زمینه تولید انواع آینه شمعدان اعم از آینه شمعدان قلم زنی و آینه شمعدان طرح نقره یکی از بزرگ ترین فروشگاه های خرید اینترنتی در این زمینه می باشد. شما می توانید با خیال راحت و اعتماد کامل محصول مورد نظر خود را بخرید و یا به صورت سفارشی بسازید.

شما میتوانید با رفتن به بخش فروشگاه محصولات ما، انواع و اقسام آینه شمعدان ها را با قیمت های مناسب و ارزان انتخاب کرده و خریداری نمائید.

فهرست مطالب

نقره چیست؟

در بحث نگهداری آینه شمعون نقره ابتدا به اصل جنس آینه شمعدان می پردازیم که از جنس نقره تشکیل شده اند. نقره فلزی براق و سفید رنگ است که به دلیل زیبایی تزئینی و رسانا الکتریکی ارزش بسزایی در بازار دارد. این عنصر به دلیل کمیابی نسبی، رنگ سفید درخشان، چکش خواری، شکل پذیری و انعطاف بالا و مقاومت در برابر اکسیداسیون، از دیرباز تا الان در ساخت سکه، زیورآلات و ظروف مختلف استفاده می شود. این فلز دارای بالاترین رسانایی الکتریکی و حرارتی شناخته شده در بین تمام فلزات است.

نگهداری آینه شمعدون نقره
فلز نقره چیست؟ - سنگ نقره

کاربردهای فلز نقره

به صورت خلاصه این فلز در پنل های خورشیدی، تصفیه آب، جواهرات، آینه شمعدان نقره، زیور آلات، ظروف نقره ای، اتصالات الکتریکی و … به صورت تخصصی استفاده می شود. این فلز در آینه ها، روکش پنجره ها، در آنالیز واکنش های شیمیایی و ترکیب فیلم های عکاسی و اشعه ایکس استفاده می شود. نگهداری آینه شمعدان و ظروف آن نیاز به دقت دارد اگر به هر دلیل ظروف نقره شما سیاه یا لکه شده است در ادامه چند روش متداول را بیان کرده ایم تا ظرفتان را مثل روز اول براق کنید.

روش های خانگی تمیز کردن و نگهداری آینه شمعدون نقره

آیا می دانید چگونه از آینه شمعدون نقره نگهداری کنیم و آنها را تمیز کنید؟ آیا می دانید چه دلایلی باعث سیاه شدن نقره می شود؟ به نظرتان روش های خانگی می تواند سیاهی نقره را از بین ببرد؟ آیا می توان از سیاه شدن نقره جلوگیری کرد؟ و … در این بخش از مقالات کاخ عروس می خواهیم به پر تکرارترین سوالات شما پاسخ بدهیم. در ادامه همراه ما باشید.

تمیز کردن آینه شمعدون نقره با خمیردندان

یکی از روش هایی که از آن برای تمیز کردن و نگهداری آینه شمعدان نقره می توان بهره برد، استفاده از خمیر دندان است. مقداری خمیر دندان را به کمک یک پارچه ی نرم به روی قسمت های تیره و کدر ظرف بکشید و بعد با آب گرم ظرف را بشورید و با یک دستمال نرم و تمیز خشک کنید. 

تمیز کردن آینه نقره با خمیر دندان
تمیز کردن آینه نقره با خمیر دندان

استفاده از جوش شیرین و آلومینیوم

یک ورقه ی آلومینیومی را در ظرفی بزرگ بگذارید طوریکه قسمت براق آن به سمت بالا باشد و بعد ظروف نقره ای سیاه شده را داخل آن بگذارید و در انتها مقداری آب جوش و چند قاشق نمک اضافه کنید بریزید. کم کم لکه های سیاه و کدر از لوازم نقره ای جدا می شود و به ورقه آلومینیومی می چسبند. می توانید این کار را چندین بار تکرار کنید تا  ظروف نقره ای کاملا تمیز و شفاف شود و در آخر می توانید با صابون و آب گرم به خوبی شسته و ظروف را خشک کنید.

تمیز کردن نقره با جوش شیرین - کاخ عروس
براق کردن نقره جات با جوش شیرین

آب گرم و نمک

روش دیگر تمیز کردن آینه شمعدان نقره این است که با استفاده از یک اسفنج تکه آن را با آب گرم، نمدار می کنیم و بعدبا فشار دادن آب آن را میگیریم سپس مقداری نمک طعام را روی اسفنج می ریزیم و به آرامی بر روی ظرف نقره ای می کشیم با تکرار این کار نتیجه خوبی بدست می آورید. برای حفظ زیبایی ظروف نقره ای بهترین راه این است که بعد از استفاده یا خیس شدن سریع خشک کنیم .

براق کردن آینه نقره با نمک
براق کردن آینه نقره با نمک

نکات نقره ای هنگام نگهداری آینه شمعدون نقره

  1.  ترفند دیگر اینکه می‌توانید ظروف نقره را به مدت ۱۰ دقیقه در آب جوش پرنمک بگذارید.
  2. الکل هم یکی دیگر از روش هایی است که می‌تواند لکه‌های ظروف نقره را از بین ببرد.
  3. برای نگهداری آینه شمعدان نقره  پیچاندن آن در یک تکه کاغذ ابریشمی یا پارچه ترجیحا تیره را به شما توصیه می‌کنیم.
  4.  بهتر است بدانید شستشوی آینه شمعدان نقره با سرکه گرم باعث می‌شود تمام لکه ‌های سبز مایل به خاکستری محو شود.
  5.  تکنیک دیگر استفاده از وازلین است. می‌توانید دستکش کتان به دست کرده و مقداری وازلین به دستکش مالیده و ظروف را پاک کنید.
  6.  اگر می‌خواهید ظروف نقره برق اولیه و طبیعی داشته باشند می‌توانید آنها را درون شیر لخته شده بخوابانید و بعد به کمک یک دستمال نرم آنها را تمیز کنید.
  7.  نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه هرگز برای پاک کردن ظروف نقره از اسفنج زبر یا سیم استفاده نکنید چون برق آن را گرفته و  باعث خش افتادن روی آن می‌شود.
  8.  یکی از مشکلات اصلی ظروف نقره اکسیده شدن و سیاه شدن سریع آن هاست. برای پیشگیری از این موضوع در ظرف نگهداری ظروف یک تکه گچ یا یک عدد قرص کافور بگذارید. این مواد رطوبت را گرفته و مانع از اکسید شدن می‌شود.
عواملی که باعث سیاه شدن آینه شمعدون نقره میشه؟

چرا آینه شمعدون نقره سیاه می شود؟

سطح نقره با هوا و اجزای دیگر واکنش شیمیای نشان می دهد و به مرور زمان تیره می شود. این سیاهی به معنای خوردگی نقره می باشد. با این حال قسمت های زیرین آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد و دچار آسیب نمی شوند که می توان با یک پولیش سطحی دوباره آن را براق کرد. علاوه بر اکسیژن، آب، اسپری‌های فیکساتور مو، سس، برخی از پارچه‌ها با جنس‌های پشمی و … می‌تواند علت سیاه شدن یا کدر شدن ظروف نقره باشند. توجه داشته باشید استفاده از پولیش یا لاک مخصوصی نیز زمان تیره شدن یا سیاه شدن صنایع دستی از جنس نقره را به تاخیر می‌اندازند و در نهایت بعد از گذشت مدتی مشخص دو مرتبه ظروف رنگی تیره به خود خواهند گرفت. پس بهتر است برای نگهداری آینه و شمعدان نقره مقداری دقت کنید.

قیمت آینه شمعدون نقره چقدره؟

اکثرا می دانیم که نقره نسبت به فلز برنج و فلز برنز قیمت بالاتری دارد. تمام آینه شمعدان های نقره با عیار 999 تولید می شوند. قیمت آینه شمعدون نقره بستگی به عوامل مختلفی مثل وزن و ابعاد و … دارد. به طور مثال یک آینه شمعدان 50 در 40 حدود قیمتی 30 میلیون تومان دارد. اگر این مبلغ برای شما گران و سنگین می باشد پیشنهاد می کنیم سری فروشگاه اینترنتی کاخ عروس بزنید. این مجموعه سعی دارد تا با کم ترین قیمت و بالاترین کیفیت آینه شمعدان شما را تولید کند. 

مطالب پیشنهادی 

روح بخشیدن به فلزات | قلم زنی روی برنج، نقره، مس و طلا

راه تشخیص برنز و برنج اصلی | چه آینه شمعدونی بخرم که اصل باشه؟

سوالات متداول

روش های خانگی تمیز کردن و نگهداری آینه شمعدون نقره را نام ببرید.

استفاده از خمیر دندان – جوش شیرین و آلومینیوم – آب گرم و نمک

نقره چیست؟

نقره فلزی براق و سفید رنگ است که به دلیل زیبایی تزئینی و رسانا الکتریکی ارزش بسزایی در بازار دارد.

چرا آینه شمعدون نقره سیاه می شود؟

سطح نقره با هوا و اجزای دیگر واکنش شیمیای نشان می دهد و به مرور زمان تیره می شود. این سیاهی به معنای خوردگی نقره می باشد. با این حال قسمت های زیرین آن تحت تاثیر قرار نمی گیرد و دچار آسیب نمی شوند که می توان با یک پولیش سطحی دوباره آن را براق کرد.

قیمت آینه شمعدون نقره چقدره؟

قیمت آینه شمعدون نقره بستگی به عوامل مختلفی مثل وزن و ابعاد و … دارد. به طور مثال یک آینه شمعدان 50 در 40 حدود قیمتی 30 میلیون تومان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!

توجه!

به علت نوسانات قیمت در بازار، تمامی قیمت ها نامعتبر می باشد!
لطفا قبل از ثبت سفارش قیمت محصول را استعلام بگیرید.